Dziecko ZACZYNA rozumieć grę drużynową. Piłka jest jedna a zawodników w drużynie jest 11. Zawodnik, który ma piłkę musi widzieć, decydować oraz wykonywać. Natomiast 10 pozostałych zawodników pomaga mu w decydowaniu. Dlatego muszą oni uczyć się rozumienia gry. Jeśli nie będą oni rozumieli gry w sposób kolektywny to nie będą mu pomagać w podejmowaniu decyzji.
Dlaczego wcześniej nie mówimy o
podaniu? Bo jest to element gry kolektywnej i może on być niezrozumiały dla
młodszych dzieci.
PODANIE
Zaczynać od łatwego i stopniowo
przechodzić do trudniejszych ćwiczeń. Chodzi o umożliwianie dzieciom ćwiczenie
danego elementu. Jeśli chodzi o podanie to na przykład na początek 6x2, a potem
gdy będą sobie już dobrze z tym radzić to na przykład 4x2. Zachęcać dzieci do
używania zarówno krótkich jak i długich podań. Dziecko musi zrozumieć, że musi
stosować raz takie, a raz takie podania. To pomoże mu podnosić głowę i widzieć
więcej. Dziecko musi się nauczyć też kiedy zagrać krótko, a kiedy użyć
dłuższego podania. Musi wiedzieć co będzie korzystniejsze w danej sytuacji, w
danym momencie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz